Helpdesk: Met de Helpdesk voor Alles. Wat kan ik voor je doen?
ZomerLeven: Ik voel me heel verantwoordelijk op mijn werk en er ligt te veel werk voor mij. Ik word er onrustig en moe van. Heb je een tip voor mij?
Helpdesk: Ga je nog wel met plezier naar je werk?
ZomerLeven: Dat wel, maar ik zet me in de ochtend al schrap voor de dag.
Helpdesk: Het is gewoon te veel.
ZomerLeven: Ja. En ik voel me heel verantwoordelijk.
Helpdesk: Begrijpelijk! En voel je je ook verantwoordelijk voor je zelf? Je eigen welzijn?
ZomerLeven: Daar ben ik eerlijk gezegd te druk voor.
Helpdesk: Je kan alleen maar denken aan de taken die af moeten.
ZomerLeven: Ja, en bovendien, hoe kan je verantwoordelijk zijn voor jezelf?
Helpdesk: Heb je een idee hoe je dat doet op je werk: verantwoordelijk zijn?
ZomerLeven: Ik doe alles wat nodig is.
Helpdesk: Ah, dus de vraag is wat jij nodig hebt?
ZomerLeven: Pffff, ik heb iets minder werk nodig! Maar wie gaat dan doen wat ik niet kan doen?
Helpdesk: Iemand? Of niemand, natuurlijk.
ZomerLeven: Niemand, jeetje, dat kan helemaal niet.
Helpdesk: Nee… en tegelijk maak je met doorrennen het probleem onzichtbaar?
ZomerLeven: En gaat op een dag mijn lampje uit.
Helpdesk: Oh help, dat willen we niet.
ZomerLeven: Ik moet mijn probleem dus zichtbaar en bespreekbaar maken. Hmm, dan heb ik er nóg een taak bij: voor mezelf zorgen.
Helpdesk: Jaa, haha, we helpen je van de wal in de sloot! Maar we denken wel dat de oplossingen dan vanzelf komen, en ook uit onverwachte hoek. We moeten nu trouwens snel ophangen, er zijn nog zoveel vragen om te beantwoorden!
ZomerLeven: Haha, ren maar lekker door!
Helpdesk: Hihi, laat je lampje branden!
Dankjewel ZomerLeven, Nederland, voor je vraag.